Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over uw leesmap abonnement ? Kijk bij de veel gestelde vragen of neem contact op met de klantenservice van leesmap.nl.

Klik op de vraag om het antwoord te lezen.

  • Coronavirus

    Releasedatum 2-3-2020


    Wanneer heb je kans op het nieuwe coronavirus (COVID-19)

    Als je in Nederland verkouden bent of longklachten hebt, hoef je je meestal geen zorgen te maken dat je het nieuwe coronavirus hebt. De kans is veel groter dat je gewoon griep hebt of een ander verkoudheidsvirus.

    Neem telefonisch contact op met je huisarts of de lokale GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst als je:

    • Koorts hebt met luchtwegklachten (hoesten of kortademigheid)

    • En de afgelopen twee weken in een land/regio geweest bent met wijdverspreide verspreiding van het coronavirus:
    China (inclusief Hong Kong en Macau)
    Singapore
    Zuid-Korea
    Iran
    Noord-Italiaanse provincies Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.

    • Of de afgelopen twee weken contact hebt gehad met een patiënt met het nieuwe coronavirus.


    Wat kan ik doen om verspreiding van het nieuwe coronavirus (SARS-CoV-2) te voorkomen?

    De belangrijkste maatregelen die mensen kunnen nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn heel simpel. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen.

    Het zijn:

    - Was je handen regelmatig
    - Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
    - Gebruik papieren zakdoekjes

    Kan het nieuwe coronavirus (COVID-19) zich ook via de lucht verspreiden?

    Door hoesten en niezen komt het virus uit neus, keel of longen naar buiten. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Deze druppeltjes blijven niet in de lucht zweven maar dalen snel neer. Hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij kan verspreiden. Er is nog geen bewijs dat het virus langere tijd in de lucht kan blijven en zich zo kan verspreiden.

    Kan het nieuwe coronavirus zich verspreiden op een andere wijze?

    De kans dat mensen besmet raken op een andere wijze dan overdracht via hoesten en niezen is zeer gering. Verspreiding door bijvoorbeeld postpakketjes of tijdschriften wordt niet reëel geacht. Omdat het nieuwe coronavirus wel via vieze handen overgedragen kan worden, is regelmatig handen wassen een goede maatregel om verspreiding te voorkomen.
    Hoe lang kan het nieuwe coronavirus overleven buiten het lichaam?

    Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Hoe lang dat precies is, is nu nog onbekend.

    Kan iemand zonder symptomen het nieuwe coronavirus (COVID-19) overdragen?

    Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus door iemand zonder deze klachten een kleine rol te spelen. Het virus gaat van de een naar de ander door te hoesten of te niezen. Hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij kan verspreiden. Door hoesten en niezen brengt hij het virus uit neus, keel of longen naar buiten. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Als andere mensen die druppeltjes inademen of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen, kunnen zij besmet raken met het virus.

    Meer informatie nodig

    https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#Vragen over voorkomen besmetting

     

  • Wat is de inhoud van de leesmap?

    GEZINSMAP

              

    COMPACTMAP

     weekbladen:  weekbladen:
     Autoweek  Autoweek
     Libelle  Libelle
     Margriet  Margriet
     Viva  Viva
     Donald Duck  Donald Duck
     Prive  Prive
     Revu  Panorama
     Panorama  
     Weekend  Maandbladen:
     Vriendin  Quest
     Story  Sante
     Flair  VT Wonen
     Tina  GezondNu
     Mijn geheim  
       
    Maandbladen:  
     Quest  
     Sante  
     VT Wonen  
     GezondNu  

  • Ik betaal via een automatische incasso, hoe is deze incasso opgebouwd?

    Het abonnementsgeld wordt geïncasseerd volgens de kalenderweken (52 weken per jaar).
    Een kwartaal bestaat uit dertien weken en is verdeeld in drie periodes.
    De eerste en tweede periode bestaan uit vier weken en elke derde periode van het kwartaal uit vijf weken.
    Voorafgaand aan de nieuwe periode wordt het abonnementsgeld geïncasseerd.

  • Bezorgt Leesmap.nl in heel Nederland?

    Ja, de leesmap wordt in heel Nederland bezorgd.

  • Hoe gaat het met omruilen van de leesmap als ik niet thuis ben?

    Indien u niet thuis bent, vragen wij u de leesmap in een goede afgesloten tas, zodat de map niet nat wordt, klaar te leggen bij de voordeur, of op de door met u en de bezorg(st)er afgesproken plaats.

    Woont u in een (afgesloten) appartement? U kunt overwegen om een sleutel van de brievenbus aan de bezorger te geven. Deze kan de leesmap dan makkelijk voor u omwisselen in de brievenbus. U kunt iedere week de gelezen map in de brievenbus klaar leggen, waarop de bezorger deze met de sleutel kan openen en daar voor u de nieuwe leesmap in kan leggen. Een optie waar ook veel gebruik van wordt gemaakt, is een sleutel van de portiekdeur te geven aan de bezorger, zodat deze naar binnen kan en bij uw eigen voordeur de map kan omruilen.

  • Kan de leesmap ook cadeau gegeven worden?

    Ja, dit is mogelijk. Op www.leesmap.nl kunt u op het inschrijfformulier aangeven of de map voor u zelf is of dat u deze aan iemand cadeau wilt geven. 

  • Krijg ik ook een geschenk als ik een nieuwe abonnee aanbreng?

    Ja, als u als bestaande abonnee een nieuwe abonnee wilt aanbrengen kunt u contact opnemen met onze serviceafdeling op: 0183-569 130.

  • Krijg ik een welkomstgeschenk als ik een vrijblijvend abonnement omzet naar een vast abonnement?

    Ja dit is mogelijk. U kunt een keuze maken uit meerdere geschenken  en uit meerdere abonnementsvormen, zodat er altijd een abonnementsvorm/geschenk is wat bij u past.

  • Wanneer krijg ik het welkomstgeschenk?

    Het welkomstgeschenk wordt uitgegeven na 15 geleverde en betaalde leesmappen. Tevens dient het inschrijfformulier ondertekend geretourneerd te zijn. Het welkomstgeschenk zal door de bezorger geleverd worden. U dient te tekenen voor goede ontvangst hiervan.

  • Kan ik het welkomstgeschenk ook eerder ontvangen?

    Ja dit is mogelijk. Indien u het welkomstgeschenk eerder wilt ontvangen kunt u dit verzoek via het emailadres kenbaar maken. U ontvangt dan binnen drie werkdagen een factuur via de email waarmee u 15 maal de mapprijs via iDeal kunt voldoen.

    U ontvangt uw welkomstgeschenk binnen veertien dagen nadat uw betaling door Leesmap.nl is ontvangen.  

  • Kan ik op een later tijdstip de ouderdom van de leesmap nog wijzigen?

    Ja, dit is mogelijk. Als u een nieuwere of oudere leesmap wilt gaan lezen, kunt u dit telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. Wij zullen dit dan voor u in orde maken. 

  • Kan ik de leesmap zelf samenstellen?

    De samenstelling van de leesmappen staat vast. U kunt, tegen een vergoeding, wel een groot aantal tijdschriften extra bij uw map bij bestellen. Deze bij te bestellen tijdschriften kunt u terugvinden op  www.leesmap.nl of u kunt contact opnemen met onze serviceafdeling, waar zij u verder kunnen helpen.

  • Ik ga op vakantie. Waar moet ik dit doorgeven?

    Als u met vakantie gaat kunt u dit hier doorgeven: www.mijnleesmap.nl/vakantie

  • Kan ik de leesmap ook meenemen op vakantie?

    Dit is mogelijk. U kunt ervoor kiezen, als de oudheid van uw map dit toelaat, om de mappen vooraf in te halen zodat u ze mee kunt nemen op vakantie of u kunt ervoor kiezen om de mappen achteraf in te halen. 

  • Er is iets mis gegaan

    Als u een map heeft ontvangen, welke niet compleet is of waar tijdschriften in zitten die beschadigd zijn, kunt u kunt dit doorgeven via:  

    http://www.mijnleesmap.nl/verkeerde-leesmap

    http://www.mijnleesmap.nl/blad-ontbreekt  

    Een e-mail sturen kan ook, deze kan dan gestuurd worden naar    of u kunt contact opnemen met onze serviceafdeling op telefoonnummer: 0183 – 569 130.

    Wij zullen ons uiterste best doen om binnen 24 uur een oplossing te bieden/realiseren.   

  • Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

    De algemene voorwaarden vindt u aan de binnenzijde van de Libelle en op www.mijnleesmap.nl/algemenevoorwaarden

  • Wat zijn de openingstijden van de serviceafdeling van Leesmap.nl en hoe kan ik deze bereiken?

    De serviceafdeling kunt u op werkdagen bereiken van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0183-569 130. Uiteraard kunt u ons ook benaderen per e-mail via  

  • Hoe geef ik mijn verhuizing door?

    Een adreswijziging of verhuizing kunt u schriftelijk aan ons doorgeven via www.mijnleesmap.nl/verhuizen

    Geeft u hierin duidelijk aan per wanneer deze verhuizing in dient te gaan en uw oude én nieuwe adres.

  • Hoe kan ik mijn betaalwijze wijzigen?

    De betaalwijze kunt u veranderen door dit door te geven aan onze serviceafdeling. Wilt u via een automatische incasso gaan betalen, dan kunt u dit doorgeven via www.mijnleesmap.nl/machtiging of u stuurt uw verzoek naar   

  • Ik wil een digitale factuur ontvangen

    Als u een digitale factuur wilt ontvangen kunt u dit doorgeven op het volgende formulier: https://mijn.leesmap.nl/betaalwijze

  • Wat zijn jullie contactgegevens?

    www.Leesmap.nl
    Postbus 18
    4240CA Arkel
    Telefoon: 0183 569130
    www.mijnleesmap.nl

    Bankrekeningnummer: NL39RABO0348082010

     

     

  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Uw abonnement dient altijd schriftelijk opgezegd te worden. Dit kan per post naar het postbusadres van Leesmap.nl of per e-mail via  

    Om uw opzegging in behandeling te kunnen nemen, dient uw opzegging voorzien te zijn van uw abonneenummer, naam en adresgegevens.

    De ontvangstdatum van uw opzegging wordt gebruikt om de laatste levering te bepalen.

  • Mijn vraag staat er niet bij!

    Wij hebben geprobeerd de meest gestelde vragen hier voor u op een rij te zetten, mocht uw vraag er toch niet bij staan, dan kunt u contact opnemen met onze serviceafdeling.