Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over uw leesmap abonnement ? Kijk bij de veel gestelde vragen of neem contact op met de klantenservice van leesmap.nl.

Klik op de vraag om het antwoord te lezen.

  • Ik betaal via een automatische incasso, hoe is deze incasso opgebouwd?

    Het abonnementsgeld wordt geïncasseerd volgens de kalenderweken (52 weken per jaar).
    Een kwartaal bestaat uit dertien weken en is verdeeld in drie periodes.
    De eerste en tweede periode bestaan uit vier weken en elke derde periode van het kwartaal uit vijf weken.
    Voorafgaand aan de nieuwe periode wordt het abonnementsgeld geïncasseerd.

  • Bezorgt Leesmap.nl in heel Nederland?

    Ja, de leesmap wordt in heel Nederland bezorgd.

  • Hoe gaat het met omruilen van de leesmap als ik niet thuis ben?

    Indien u niet thuis bent, vragen wij u de leesmap in een goede afgesloten tas, zodat de map niet nat wordt, klaar te leggen bij de voordeur, of op de door met u en de bezorg(st)er afgesproken plaats.

    Woont u in een (afgesloten) appartement? U kunt overwegen om een sleutel van de brievenbus aan de bezorger te geven. Deze kan de leesmap dan makkelijk voor u omwisselen in de brievenbus. U kunt iedere week de gelezen map in de brievenbus klaar leggen, waarop de bezorger deze met de sleutel kan openen en daar voor u de nieuwe leesmap in kan leggen. Een optie waar ook veel gebruik van wordt gemaakt, is een sleutel van de portiekdeur te geven aan de bezorger, zodat deze naar binnen kan en bij uw eigen voordeur de map kan omruilen.

  • Kan de leesmap ook cadeau gegeven worden?

    Ja, dit is mogelijk. Op www.leesmap.nl kunt u op het inschrijfformulier aangeven of de map voor u zelf is of dat u deze aan iemand cadeau wilt geven. 

  • Krijg ik ook een geschenk als ik een nieuwe abonnee aanbreng?

    Ja, als u als bestaande abonnee een nieuwe abonnee wilt aanbrengen kunt u contact opnemen met onze serviceafdeling op: 0183-569 130.

  • Krijg ik een welkomstgeschenk als ik een vrijblijvend abonnement omzet naar een vast abonnement?

    Ja dit is mogelijk. U kunt een keuze maken uit meerdere geschenken  en uit meerdere abonnementsvormen, zodat er altijd een abonnementsvorm/geschenk is wat bij u past.

  • Wanneer krijg ik het welkomstgeschenk?

    Het welkomstgeschenk wordt uitgegeven na 15 geleverde en betaalde leesmappen. Tevens dient het inschrijfformulier ondertekend geretourneerd te zijn. Het welkomstgeschenk zal door de bezorger geleverd worden. U dient te tekenen voor goede ontvangst hiervan.

  • Kan ik het welkomstgeschenk ook eerder ontvangen?

    Ja dit is mogelijk. Indien u het welkomstgeschenk eerder wilt ontvangen kunt u dit verzoek via het emailadres kenbaar maken. U ontvangt dan binnen drie werkdagen een factuur via de email waarmee u 15 maal de mapprijs via iDeal kunt voldoen.

    U ontvangt uw welkomstgeschenk binnen veertien dagen nadat uw betaling door Leesmap.nl is ontvangen.  

  • Kan ik op een later tijdstip de ouderdom van de leesmap nog wijzigen?

    Ja, dit is mogelijk. Als u een nieuwere of oudere leesmap wilt gaan lezen, kunt u dit telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. Wij zullen dit dan voor u in orde maken. 

  • Kan ik de leesmap zelf samenstellen?

    De samenstelling van de leesmappen staat vast. U kunt, tegen een vergoeding, wel een groot aantal tijdschriften extra bij uw map bij bestellen. Deze bij te bestellen tijdschriften kunt u terugvinden op  www.leesmap.nl of u kunt contact opnemen met onze serviceafdeling, waar zij u verder kunnen helpen.

  • Ik ga op vakantie. Waar moet ik dit doorgeven?

    Als u met vakantie gaat kunt u dit hier doorgeven: www.mijnleesmap.nl/vakantie

  • Kan ik de leesmap ook meenemen op vakantie?

    Dit is mogelijk. U kunt ervoor kiezen, als de oudheid van uw map dit toelaat, om de mappen vooraf in te halen zodat u ze mee kunt nemen op vakantie of u kunt ervoor kiezen om de mappen achteraf in te halen. 

  • Er is iets mis gegaan

    Als u een map heeft ontvangen, welke niet compleet is of waar tijdschriften in zitten die beschadigd zijn, kunt u kunt dit doorgeven via:  

    http://www.mijnleesmap.nl/verkeerde-leesmap

    http://www.mijnleesmap.nl/blad-ontbreekt  

    Een e-mail sturen kan ook, deze kan dan gestuurd worden naar    of u kunt contact opnemen met onze serviceafdeling op telefoonnummer: 0183 – 569 130.

    Wij zullen ons uiterste best doen om binnen 24 uur een oplossing te bieden/realiseren.   

  • Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

    De algemene voorwaarden vindt u aan de binnenzijde van de Panorama en op www.mijnleesmap.nl/algemenevoorwaarden

  • Wat zijn de openingstijden van de serviceafdeling van Leesmap.nl en hoe kan ik deze bereiken?

    De serviceafdeling kunt u op werkdagen bereiken van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0183-569 130. Uiteraard kunt u ons ook benaderen per e-mail via  

  • Hoe geef ik mijn verhuizing door?

    Een adreswijziging of verhuizing kunt u schriftelijk aan ons doorgeven via www.mijnleesmap.nl/verhuizen

    Geeft u hierin duidelijk aan per wanneer deze verhuizing in dient te gaan en uw oude én nieuwe adres.

  • Hoe kan ik mijn betaalwijze wijzigen?

    De betaalwijze kunt u veranderen door dit door te geven aan onze serviceafdeling. Wilt u via een automatische incasso gaan betalen, dan kunt u dit doorgeven via www.mijnleesmap.nl/machtiging of u stuurt uw verzoek naar   

  • Wat zijn jullie contactgegevens?

    www.Leesmap.nl
    Postbus 18
    4240CA Arkel
    Telefoon: 0183 569130
    www.mijnleesmap.nl

    Bankrekeningnummer: NL81ABNA0640108407 

  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Uw abonnement dient altijd schriftelijk opgezegd te worden. Dit kan per post naar het postbusadres van Leesmap.nl of per e-mail via  

    Om uw opzegging in behandeling te kunnen nemen, dient uw opzegging voorzien te zijn van uw abonneenummer, naam en adresgegevens.

    De ontvangstdatum van uw opzegging wordt gebruikt om de laatste levering te bepalen.

  • Mijn vraag staat er niet bij!

    Wij hebben geprobeerd de meest gestelde vragen hier voor u op een rij te zetten, mocht uw vraag er toch niet bij staan, dan kunt u contact opnemen met onze serviceafdeling.